ویروس کشی انقلاب

رایانه ای را تصور کنید که دائم به اینترنت وصل است ، این رایانه فعال همیشه در معرض ویروس هایی است که سلامت آن را به خطر می اندازد و از این رو بایستی ویروس کشی شود .

انقلاب نیز همانند رایانه است ، اگر فعال باشد و با واقعیات در تعاملی دائم و فراگیر با خطراتی روبرو می شود که از سوی دشمنان به آن تحمیل شده است .

رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی خود به قم به نکته ای بسیار مهم اشاره کردند :

"فتنه‌ى سال 88 كشور را واكسينه كرد؛ مردم را بر ضد ميكروبهاى سياسى و اجتماعى‌اى كه ميتواند اثر بگذارد، مجهز كرد؛ بصيرت مردم را بيشتر كرد."

سوالی که بعد از شنیدن این جملات به ذهن متبادر می شود این است که میکروب های سیاسی و اجتماعی که انقلاب را تهدید می کرد چه بود ؟و یا به عبارتی دیگر  کدام ویروس ارگانیسم فعال انقلاب  و نظام اسلامی را تهدید می کند؟

در ادامه این نوشتار به 4 ویروس خطرناکی که نظام را در سال 88 تهدید می کرد اشاره می شود .

1 جدایی دین از سیاست

اولین ویروس فعال را می توان تز سکولاریسم و یا جدایی دین از سیاست دانست . این تز پیش از انقلاب نیز مطرح بود، چنان چه عده ای ورود روحانیون به سیاست را دون شان روحانیت می دانستند .

امام خمینی در این زمینه می فرمایند :

"در شروع مبارزات اسلامى اگر مى‏خواستى بگویى شاه خائن است، بلافاصله جواب مى‏شنیدى که شاه شیعه است! عده‏اى مقدس نماى واپسگرا همه چیز را حرام مى‏دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. خون دلى که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است. وقتى شعار جدایى دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردى و عبادى شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانى در معاشرت با مردم فضیلت شد."

بعد از پیروزی  انقلاب شکوهمند اسلامی نیز این شبهه هر از گاهی مطرح می شد ولی با حضور به موقع روحانیت آگاه ومردم بیدار در صحنه مجالی برای ظهور و بروز پیدا نمی کرد .

در جریان فتنه سال 88 عده ای در خیابان ها شعار جمهوری ایرانی سر دادند . این شعار در واقع روی دیگر سکه سکولاریسم بوده و هست . شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه از سوی فتنه گران نیز باید در این راستا تحلیل شود .

رهبر عزیز انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم قم با اشاره به نظریه جدایی دین از سیاست فرمودند :

"دشمنان دو نكته‌ى اساسى را در باب دين دارند دنبال ميكنند؛ چون ديده‌اند كه اين دو نقطه در زندگى مردم چقدر تأثيرگذار است : يكى مسئله‌ى اسلام منهاى روحانيت است؛ چون ديده‌اند كه روحانيت در جامعه‌ى ايرانى چه تأثير شگرفى را به وجود آورد و بر حركت مردم گذاشت. كى هم اسلام منهاى سياست است، جدائى دين از سياست است. اينها از جمله‌ى چيزهائى است كه امروز دارند با اصرار فراوان در مطبوعات، در نوشته‌جات، در وسائل اينترنتى ترويج ميكنند."

حضور مردم در صحنه های انقلاب در طول سال 88 این نظریه منحط را در نطفه خفه کرد و اثبات نمود که انقلاب ایران بی نام اسلام هویتی برای خود نداشته و به فرموده شهید مدرس : سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما .

2- کاریکاتور انقلاب

فتنه گران بعد از شکست در باجگیری از نظام و زمانی که نتوانستند از اردوکشی های خیابانی طرفی ببندند به این فکر افتادند که الگوی انقلاب اسلامی را پیش بگیرند . شعار الله اکبر بر بالای پشت بام ها در این راستا دنبال شد .

رهبر معظم انقلاب این اقدامات را به تقلید مغلوط و کاریکاتوری از انقلاب اسلامی تشبیه کرده و فرمودند :

"خيال نكنند با يك تقليد مغلوط از حضور عظيم مردمى در انقلاب سال 1357، يك كاريكاتور از آن انقلاب، مي‌توانند به عظمت انقلاب و نظام اسلامى ضربه بزنند. اين تجربه براى دشمن بايد پيش آمده باشد. اشتباه نكنند؛ نظام اسلامى با اين حرف‌ها شكست نخواهد خورد."

فتنه گران اگر چه خود را از سویی به امام و انقلاب منتسب می کردند و خود را فرزندان انقلاب میدانستند ولی از سویی دیگر ابتدایی ترین اصول انقلاب را زیرپا گذاشته و علیه آن شعار میدادند.

روز قدس را بایستی در این راستا تحلیل و تفسیر کرد . زمانی که اغتشاشگران جلوی دیدگان ملتی که برای بیعت با آرمان های امامشان به خیابان ها ریخته بودند شعار نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران سر دادند و سران فتنه نیز نه تنها این حرمت شکنی ها را محکوم نکردند بلکه به فلسفه بافی های دور از ذهن پرداخته و اقدامات هواداران خود را توجیه کردند .

جنبش به اصطلاح سبز را می توان از جهات متعددی مانند شعارها ، ایدئولوژی ، رهبری ، خواسته ها و ...کاریکاتوری از انقلاب 57 دانست و از این رو بود که این به اصطلاح جنبش هیچ خروشی را ایجاد نکرد بلکه یک همبستگی اجتماعی را علیه خود باعث شد که در 9 دی 88 نمود پیدا کرد ...

شعارهای کوبنده مردم در روز حماسی 9 دی 88 نیز این حربه را در هم کوبید و ویروس کاریکاتوری انقلاب را از بین برد.

3 مسجد ضرار

فتنه گران برای پیاده کردن کاریکاتور طراحی شده از انقلاب به مسجد ضرار پناه بردند . سوء استفاده از مناسبت های انقلاب ، شخصیت های انقلاب و شهدای انقلاب همه و همه مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی را به یاد مسجد ضرار انداخت مسجدی که رسول الله در آن نماز اقامه نکرد و دستور داد خرابش کنند.

رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه نیز فرمودند :

" اين ملت، ملت با ايمانى است؛ ملت هوشيارى است؛ ملت بااستعدادى است. با مسجد ضرار نمي‌شود اين ملت را شكست داد. ما در تاريخ خودمان نمونه‏هايى را از اين داريم: «و الّذين اتّخذوا مسجدا ضرارا و كفراً و تفريقاً بين المؤمنين و ارصاداً لمن حارب اللَّه و رسوله». با تقليد از رهبر عزيز و عظيم‏الشأن انقلاب، امام بزرگوار ما، كه از دل، از جان، با همه‏ى وجود غرق در قرآن بود، نمي‌شود اين مردم را فريب داد. اين مردم دلشان به ايمان روشن است؛ اين مردم آگاهند؛ جوان‌هاى ما آگاهند. اين تجربه‏اى است براى دشمن."

قرآن های بر نیزه نیز ملت ایران را نفریفت و ملت با ایمان ایران کاغذ پاره هایی که به نام قرآن بر نیزه شده بود را بر قرآن ناطق ترجیح نداد .

 4- ارتباط سببی به جای ارتباط عقیدتی

در سالی که گذشت همه یاد گرفتیم تا به جای مصادیق به محتوا بپردازیم . درسال 88 عده ای با این بهانه که از منتسبان بزرگان انقلاب هستند اصول انقلاب را به سخره گرفتند . مردم در این سال اثبات کردند انتساب به امام و شهدا برای یک شخص شرافت ذاتی محسوب نمی شود چرا که اگر این گونه بود همه بایستی به فرزند حضرت نوح احترام میگذاشتند .

فتنه سال 88 انقلاب را علیه این ویروس نیز واکسینه کرد و همگان دانستند که اصالت ذاتی هر شخصی در انقلاب بستگی به فاصله وی از اصول انقلاب دارد نه به ارتباط وی با آبا و اجدادش .

*****

بی شک میکروب ها ی سیاسی و اجتماعی زیادی انقلاب اسلامی را تهدید می کند که این ویروس ها جز با ارتباط محکم ملت با حصن حصین ولایت نابود نمی شوند . یکی از برکات فتنه 88 را می توان ایجاد ارتباط محکم مردم با ولایت دانست . قبل از آغاز این فتنه مردمی بودند که با خود فکر می کردند دیگران هستند و در این میان نیازی برای حضور ما نیست ولی فتنه 88 وحدت میان مردم را تقویت کرد و همه مردم حضور در صحنه های انقلاب را نه واجب کفایی که واجبی عینی بر خود دانستند و از این رو دشمنان خارجی که به مدد فتنه گران داخلی تفرقه میان صفوف ملت را نشانه رفته بودند در برنامه های خود ناکام شدند .

معرفی چند اثر از خانم مهناز رئوفی در نقد بهائیت :

چندی است که به مطالعه آثاری در مورد فرقه دست ساز استعمار " بهائیت " علاقمند شده ام. در این راستا سه کتاب نوشته خانم مهناز رئوفی رو خودم در عرض یک هفته کاملا مطالعه کردم و اونقدر زیبا و با متنی جذاب نگارش شده بودند که تصمیم گرفتم که این کتاب ها رو به شما هم معرفی کنم.

کتاب سایه شوم :

خانم مهناز رئوفی خود یک زمانی بهائی بوده و چند سالی است که مسلمان شده است و در این کتاب به ذکر خاطرات خویش از زمان بهائی بودن و نحوه آگاهی از استعماری بودن این فرقه پرداخته است.

«سایه شوم» جلد 26 از مجموعه کتابهای «نیمه پنهان»، بیان خاطرات زنی است که شجاعانه از دروغ ها و سیاهی ها روی برمی تابد تا در آئینه شفاف قلب خویش به حقیقت ناب اسلام، سلام گوید.

افشاگری پیرامون شخصیت و اطرافیان سرکرده بهائیان، اعضای محافل مختلف این فرقه در برخی از شهرهای کشور، فرهنگ جاسوس پروری در میان اعضای فرقه بهایی، مراقبت های تشکیلاتی و ترس از یکدیگر، شادمانی آنها از ویرانی کشور توسط صدام در سالهای دفاع مقدس و آرزوی پیروزی برای او در جنگ هشت ساله، خشنودی آنها از رحلت حضرت امام(ره) به عنوان روز فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از دیگر مباحث خواندنی و جذاب کتاب «سایه شوم» است.

کتاب «سایه شوم با تلاش «دفتر پژوهش های موسسه کیهان» گردآوری و توسط شرکت انتشارات کیهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

مسلخ عشق :

این کتاب نیز عنوان رمانی است که خانم مهناز رئوفی در نقد فرقه دست ساز استعمار یعنی بهائیت نوشته اند . کتاب آنقدر جذاب هست که بنده ساعت هشت شب شروع به مطالعه این کتاب نمودم و تا ساعت نه صبح مطالعه آن را به اتمام رساندم.

کتاب فریب :

فريب” كتاب جديد يك عضو سابق فرقه گمراه بهائيت است كه در اين كتاب ماهيت واقعي اين آئين انحرافي را افشا كرده است.

  مهناز رئوفي يك بهائي نجات يافته پس از انتشار كتاب داستان زندگي خود با نام “سايه شوم” اين‌بار در كتاب جديدش “فريب” به خوبي توانسته است با برداشتن نقاب، چهره واقعي بهائيت را آشكار سازد و از آنجا كه به قلم يكي از فعالان سابق تشكيلات بهائيت نگارش يافته كه نسبت به ماهيت واقعي اين فرقه جعلي وقوف كامل پيدا نموده جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد.

 رئوفي پيش از اين با نوشتن كتاب “سايه شوم” و بيان خاطرات خود در اين اثر، مورد اقبال خوانندگان قرار گرفته بود. رئوفي پيش تر نيز رمان “مسلخ عشق” را در سال ۱۳۸۰ با موضوع حقايقي افشا كننده از ماهيت درون فرقه‌اي تشكيلات بهائيان نوشته بود

كتاب “فريب” اثر جديدي است كه با شيوه اي روايي، هنرمندانه داستان واقعي زندگي زن جواني رابه تصوير مي كشاند كه بر اثر غفلت و عدم شناخت، ناآگاهانه با افراد تشكيلاتي و مافيايي فرقه به حشر و نشر پرداخته، و در مدت كوتاهي خود و خانواده اش، همگي در دام فرقه سراسر فريب بهائيت غلطيده و مسير و ماهيت زندگيشان دستخوش اتفاقتي ناگوار مي گردد.

نويسنده در اين كتاب، هنرمندانه به تبيين ماهيت واقعي فرقه ضاله بهائيت و تشكيلات مافيايي آن پرداخته و با بازگو نمودن داستاني واقعي، به چگونگي فريب خوردن افراد در مقابل اين فرقه مي پردازد و ذهن خواننده را با اين سوال درگير مي سازد كه “اتفاق” چگونه اتفاق افتاد؟

ماهيت زمان در اين كتاب مبتني بر خاطره گويي و تعقيب حوادث گذشته است. خانم وكيلي به نام “كهوند” وكالت يك متهم به حمل اسلحه غير مجاز و خسارت زدن به اموال غير را برعهده مي گيرد، نام اين متهم “ساحل قديمي” است كه به دليل فريب خوردن از مدعيان بهايي، خود و خانواده اش را بهايي و در نهايت آواره ديار غربت مي كند.

آلودگي و پليدي غير قابل تصور رهبران و سران اين فرقه ضاله از موضوعات مهمي است كه به خوبي مورد دقت نظر و توجه نويسنده قرار گرفته و بدان پرداخته شده است. ارزشها و ضد ارزشها در بهائيت، تعاليم استثماري اين فرقه، ساختار تماميت خواه تشكيلات بهائيان، فساد مالي، بي بند و باري و هرزگي قابل تامل تشكيلات بهايي از جمله مواردي است كه نويسنده در روايت ماجرا بدان اشاره مي‌كند

كتاب حاضر به خوبي توانسته است با برداشتن نقاب، چهره كريه و واقعي بهائيت را آشكار سازد و از آنجا كه به قلم يكي از فعالان سابق تشكيلات بهائيت نگارش يافته كه نسبت به ماهيت واقعي اين فرقه جعلي وقوف كامل پيدا نموده و همين وقوف سبب تابيدن نور ايمان در دلش و نجات يافتنش گرديده است.

ناشر كتاب “فريب” انتشارات موسسه كيهان است. اين كتاب در ۳۵۰ صفحه و با قيمت ۳۳۰۰ تومان به بازار كتاب راه يافته است.

جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور منتشر شد

به قلم حجت‌الاسلام مظاهري‌سيف
جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور منتشر شد

خبرگزاري فارس :كتاب «جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور»به قلم حجت‌الاسلام حميدرضا مظاهري‌سيف منتشر شد.


به گزارش خبرنگا باشگاه خبري فارس «توانا» نويسنده در بخش اول كه سه فصل كتاب را شامل مي‌شود افكار "ساي بابا"، "وين داير" ،" كريشنا مورتي"،"مرلين منسون"، "دالايي لاما" را نقد و بررسي تطبيقي شش مكتب عرفاني شمينيسم ، تائوئيسم ، بوديسم ، هندوئيسم ، عرفان مسيحي و عرفان اسلامي را به خواننده ارائه مي‌دهد.
حميدرضا مظاهري سيف در بخش دوم كتاب معنويت گرايي پست مدرن را مورد توجه قرار داده است و به نقد عرفان "تي.ام" ، انديشه "اوشو" ، افسانه معنويت"پائولو كوئيلو"، عرفان "فالون دافا" و عرفان "سرخ پوستي "پرداخته است.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم:
توسعه ابعاد مادي زندگي در جوامع مدرن نتوانسته است از ميزان احساس نياز ريشه دار و هميشگي انسان زمانه ما به معنويت خواهي بكاهد.اكنون پس از سالها غفلت از اين نياز فطري،مدتي است كه به اقتضاي بازار گرم تقاضاي معنويت جويي،عرضه اين متاع نيز رو به فزوني گذارده،به گونه اي كه بازار جهاني فرهنگ، امروزه براي ذائقه تنوع خواه و سليقه هاي رنگارنگ انسان دوره ما، نسخه هاي متنوع و جذابي مي پيچد تا رضايت مشتريان را هر چه بيشتر حاصل آورد.
در اين تحقيق سعي شده در گام اول ، نظام فكري و پيام عمده جريان‌هاي عرفاني جمع بندي شود و در گام دوم، نقاط غير قابل دفاع در مباني يا نتايج سوء فردي و اجتماعي آموزه هاي آنان براي مخاطب تبيين گردد.
ين كتاب در دو بخش و هشت فصل به جريان شناسي عرفان‌هاي نوظهور مي‌پردازد.
كتاب "جريان شناسي انتقادي عرفان هاي نوظهور" را انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در شمارگان 2000 نسخه با قيمت 40000 ريال در پائيز 1378 منتشر كرده است.

فصلنامه تخصصي معرفت شناسي (شماره 20 الي 30)

 شماره:30

     
  سخن نخست
 
  زبان شناسي شناختي و تفسير قرآن کريم
 
  نگرشي انتقادي بر اصل موجبيت علي در فيزيک کلاسيک و فلسفه اسلامي
 
  موضوع و معناي عليت نزد هيوم
 
  چالشهاي روحي - رواني فرد شبيه سازي شده
 
  تکامل دارويني و فلسفه علم قرن نوزدهم بريتانيا
 
  علم و دين از منظر آلبرت اينشتين
 
  فضا و زمان در انديشه کانت
 
  علم ، دين و آينده
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:29

     
  سخن نخست
 
  سادگي در نظريات علمي
 
  ديدگاه غير گزاره اي درباره علم
 
  آيا قياس ناپذيري پيامدبار است ؟
 
  پذيرش هيچ نظريه اي در علم موجه نيست ! استدلالي بر عليه واقع گرايي علمي
 
  معرفت شناسي زمان در آراي آگوستين
 
  تحليل علي تکنولوژي
 
  اتحاد در فلسفه علم
 
  ابطال برخي از افسانه ها پيرامون شکاف ميان الاهيات و علم در قرن نوزدهم
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:28

     
  سخن نخست
 
  معناشناسي فلسفي و علم اصول
 
  کريپکي و مفهوم پيروي از قاعده
 
  چيستي فلسفه تحليلي
 
  پديدار شناسي و فلسفه تحليلي از ديدگاه فولسدال
 
  برهان معناشناختي در رد شک گرايي
 
  پنج نقطه عطف تجربه گرايي
 
  تحليل فلسفي منطقي برهان
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:27

     
  سخن نخست
 
  نشانه شناسي و فلسفه زبان
 
  معناشناسي دوبعدي و برهان تصورپذيري
 
  مقدمه اي انتقادي بر مسئله تقدم
 
  معنا و موضوع له از نظر ميرزا مهدي اصفهاني
 
  نگاهي به نظريه دال هاي ثابت کريپکي
 
  ديدگاه ارجاعي در پازل فرگه و کريپکي
 
  اسم هاي خاص و اوصاف فرازباني
 
  نسبيت هستي شناختي
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:26

     
  سخن نخست
 
  امکان و چگونگي علم ديني
 
  علم قدسي درحکمت خالده
 
  علم ديني و سنتي از نگاه دکتر نصر
 
  هويت ديني علوم اعتباري و مولفه هاي آن
 
  رابطه معرفت و جامعه از ديدگاه شهيد صدر
 
  عقل و علم از منظر ميرزا مهدي اصفهاني
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:25

     
  دين و علم: اعلام و كشف تسخير الهي
 
  سخن نخست
 
  دین و هوش مصنوعي
 
  مفهوم خدا در بزرگسالان دارای ناتوانایی‌های هوشی
 
  اخترشناسي و آفرينش
 
  مجاری شناخت و ضرورت گفتگوی علم و الهیات
 
  خداشناسي و نظریه‌هاي فيزيكي اینشتين
 
  معرفي كتاب: دین و علم: تاریخ، روش، گفتگو
 
  معرفت شناسان
 
     


             شماره:24

     
  سخن نخست
 
  به سوي دفاع از مبناگرايي تجربي
 
  وجوه مبناگرایی ارسطویی-سینوی
 
  نظریه بداهت در فلسفه اسلامی
 
  نقش توجیهی داده تجربی
 
  الگویی برای مبناگرایی
 
  مبناگرایی معتدل
 
  توجيه قوي و توجيه ضعيف
 
  نمایه سالانه
 
  معرفت‌شناسان
 
     


             شماره:23

     
  سخن نخست
 
  رئالیسم درونی
 
  ناعقلانیت علمی از دیدگاه توماس کوهن
 
  لائودن و واقع گرایی علمی
 
  مسایل مفهومی در علم
 
  تبیین علمی از دیدگاه همپل
 
  درباره ماهیت و معیارهای تعهدات نظری
 
  نقشه معرفت علمی
 
  استنتاج از راه بهترین تبیین
 
  معرفی کتاب: متون مقدماتی در فلسفه علم
 
  معرفت شناسان 13
 
     


             شماره:21

     
  سخن نخست
 
  برخي ويژگي‌هاي جهان طبيعت در مباحث «علم و الهيات»
 
  مسئلة ارتباط علم و دين در جهان اسلام
 
  معجزه و «استنتاج براساس بهترين تبيين»
 
  آيا تكامل يك واقعيت است؟
 
  علم، اخلاق و دين از نظر ورنر هايزنبرگ با نظر به وضعيت فيزيك جديد
 
  تعامل علم و دين از ديدگاه اقبال لاهوري
 
  ريشه‌هاي دينيِ علم نجوم
 
  كژفهمي‌هاي شبيه‌سازي انسان
 
  مدل‌ها و پارادايم‌ها در علم و دين
 
  نقش باور در جهان‌شناسي جديد
 
  الهيات، كيهان‌شناسي و اخلاق
 
  معرفي كتاب: چه هنگام علم با دين تلاقي مي‌كند؟
 
  معرفي كتاب: درآمدي جديد به معرفت‌شناسي نوين
 
  معرفت‌شناسان
 
     


             شماره:20

     
  سخن نخست
 
  نسبت معرفت بديهي با پيشيني
 
  نگاهي به برخي يافته هاي تجربي در تاييد فطري بودن زبان
 
  برخي ديدگاههاي جديد درباب «معرفت پيشيني»
 
  معرفت پيشيني/ متياس استيوپ
 
  در دفاع از يك حكم جزمي
 
  معرفت پيشيني/ آلبرت كازولو
 
  معرفت پيشيني/ پال موزر
 
  عقلانيت در فلسفه اسلامي/ ماجد فخري
 
  دفاع از خرد ناب
 
  معرفتشناسان
 
  نمايه سالانه
 
     


باقي شماره هاي اين نشريه را مي توانيد از آدرس زير دريافت كنيد:

ذهن

معرفی جند کتاب خوب از آیه الله مصباح یزدی :

رستگاران

وزيري، شوميز، 392 صفحه، چاپ اول سال 1386.

 اين کتاب سلسله درس‌هاي اخلاق حضرت استاد با محوريت آيات ابتدايي سوره مومنون و آيات پاياني سوره فرقان است که ضمن آن‌ها به ترتيب، اوصاف «مفلحان» و «عبادالرحمان» بيان شده است. نوشتار حاضر در نوزده درس توسط حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدي نادري قمي تدوين گرديده و به همت انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) چاپ و منتشر شده است.

در بخش نخست اين کتاب که تشريح و توضيح آيات ابتدايي سوره مؤمنون است مباحث ذيل بيان شده است:

_ عوامل ايجابي و سلبي در سير معنوي؛

_ پرهيز از شنيدنی‌هاي لغو به عنوان شرط مهم رستگاري با توجه به سه آيه ابتدايي سوره مؤمنون؛

_ ارتباط زکات با رستگاري با توضيح وجه استفاده از واژه «زکات» در آيات ابتدايي سوره مؤمنون و نيز توضيح مفهوم زکات و کارکرد انفاق به عنوان مؤلفه‌اي براي مقابله با علاقه به مال؛

_ نقش کنترل غريزه جنسي در رستگاري با اشاره به طبع سرکش و حيواني انسان، يعني بی‌قيدي و رهايي، و توضيح حقيقت ايمان يعني پذيرش قيد و بستن عهد؛

_ اهميت نماز در رستگاري، معناي محافظت بر نماز، اهميت نماز اول وقت، نماز از منظر اهل بيت(ع)، و بازگويي احاديثي از آن بزرگواران؛

 بخش دوم اين کتاب به معرفي اوصاف «عبادالرحمان» با توضيح آيات پاياني سوره فرقان اختصاص دارد که مباحث ذيل از آن جمله‌اند:

_ بيان قرآن درباره الگوها و وصف «عبادالرحمان» با اشاره به عبوديت تکويني و اختياري؛

_ تواضع و متانت در برخورد با جاهلان به عنوان دو ويژگي «عبادالرحمان» با تأکيد بر فلسفه مقدم بودن اين دو ويژگي و ملاک ارزشمندي آن دو؛

_ نماز به عنوان نمونه‌اي از واقعيت زندگاني «عبادالرحمان»، و دو حکايت از مرحوم شيخ محمدحسين اصفهاني در اين باره؛

_ صفات سلبي «عبادالرحمان» با تأکيد بر پاکدامني، دوري از شرک، و مبرا بودن از قتل نفس و نقش آن صفات در سعادت و نجات انسان؛

_اهتمام «عبادالرحمان» به خانواده با اشاره به آيه 74 سوره فرقان و نيز ماهيت و حکمت علاقه به همسر و فرزند؛

_ درخواست امامت متقين از سوي «عبادالرحمان» با توجه به فراز پاياني آيه 74 سوره فرقان و نيز اشاره به سه شرط مهم براي امامت.

سفر به سرزمين هزار آيين

اين کتاب گزارشى است از سفر حضرت استاد به جهمورى عجايب، کشور هندوستان كه به همت آقاى اصغر عرفان تدوين شده و توسط انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) چاپ و منتشر گرديده است. در اين کتاب ضمن روايت ديدارها و بازديدهاى حضرت استاد از شهرها، مراکز علمى و شخصيت‌هاى گوناگون کشور هندوستان، سخنرانی‌هاى معظم له در جمع گروه‌هاى مختلف علمى، فرهنگى اين سرزمين نيز ارايه شده است.

در اين نوشتار علاوه بر 27 سخنرانى در جمع نخبگان، ايرانيان مقيم هند، اساتيد زبان فارسى و حوزه‌هاى علميه، شرح و توضيح بازديد از دانشگاه هم‌درد، تاج محل، بمبئي، لال قلعه، تمپل‌ گل‌ها، مسجد جامع لکنهو، جامعه‌الزهراء لکنهو، حوزه علميه ناظميه، حيدرآباد، قلعه گل‌کنده، موزه سالار جنگ و دربار حسينى، بنگلور و مرکز ميکروفيلم به چشم می‌خورد.

پالتويى، شوميز، 416 صفحه، چاپ اول سال 1386.

جلد دوم قرآن‌شناسي (معارف قرآن 6) منتشر شد.

اين کتاب که تقرير بخش ديگري از سلسله دروس معارف قرآن آيت‌الله مصباح يزدي است، مي‌کوشد بخشي از مباحث علوم قرآني را از منظر قرآن ارايه کند. اين کتاب به همت حجت‌الاسلام آقاي غلامعلي عزيزي‌کيا در قالب متن درسي در 14 درس تهيه و تنظيم شده است. اهداف قرآن از منظر قرآن، نسبت ميان اهداف گوناگون قرآن، ديدگاه‌هاي گوناگون در باب فهم قرآن، جواز فهم قرآن و نقد ادله عدم جواز آن، شرايط و موانع بهره‌مندي از قرآن، شرايط علمي تفسير قرآن و شرايط بهره‌گيري از علوم در فهم آن، شيوه‌هاي تفسير، راز وجود محکمات و متشابهات، جاودانگي، جهاني بودن، و جامعيت قرآن، مفهوم‌شناسي نسخ و کاربرد آن در قرآن از جمله مباحث اين کتاب است. اين کتاب که به همت انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در قطع وزيري با 344 صفحه و به قيمت 34000 ريال چاپ و منتشر شده است. علاقمندان مي‌توانند اين کتاب را از فروشگاه‌هاي معتبر تهيه نمايند.

داوود فيرحي:

دوشتان گرانقدر مي توانند مقالات و نوشته هاي آقاي فيرحي را از سايت زير دريافت كنند.

داوود فيرحي

معرفي كتاب

كتاب انديشه
گفتمان مصباح
377172.jpg
* رضا صنعتى
* ناشر: مركز اسناد انقلاب اسلامى
كتاب «گفتمان مصباح» درباره سوابق مبارزاتى و مواضع فكرى و سياسى آيت اللّه مصباح يزدى از سالهاى پيش از پيروزى انقلاب تا پايان نهمين دوره انتخابات رياست جمهورى توسط مركز اسناد انقلاب اسلامى منتشر شده است. به گزارش مركز اسناد انقلاب اسلامى، فصل اول كتاب نگاهى گذرا به زندگى علمى و معنوى آيت الله مصباح دارد و در فصل دوم به دوران مبارزاتى انقلابى و نقش آيت الله مصباح در اين مبارزات پرداخته شده است. برخى از مباحث اين فصل عبارت اند از: اتهام فرار و سرخوردگى از مبارزه، نقد سخنان حجت الاسلام والمسلمين محتشمى پور، اتهام مخالفت با تحريم جشن نيمه شعبان، اتهام مخالفت با تشكيل حكومت اسلامى و... فصل سوم به گزارش فعاليت هاى آيت الله مصباح از پيروزى انقلاب اسلامى تا دوم خرداد ۱۳۷۶ اختصاص دارد. در اين فصل پس از نقل مواضع مخالفان آيت الله مصباح، به مباحثى همچون آيت الله مصباح و دفاع مقدس، حمايت هاى امام خمينى(ره) از فعاليت هاى علمى وى، حضور فعال آيت الله مصباح در انقلاب فرهنگى و دفاع تئوريك از نظام مقدس جمهورى اسلامى، مناظره با جريان هاى منحرف فكرى و... پرداخته شده است. فصل چهارم با عنوان «آيت اللَّه مصباح، دكتر شريعتى و شهيد بهشتى» به بيان نظرات وى درباره دكتر شريعتى و روابط آيت الله مصباح با شهيد بهشتى مى پردازد. در اين فصل انتقادات مصباح از دكتر شريعتى و دلايل اين انتقادات بيان شده است.
فصل پنجم اين كتاب كه »مناظره« نام دارد ۱۸ موضوع را دربر مى گيرد كه در هر يك از اين موضوعات به گزارش نزاعى علمى، فرهنگى، سياسى و يا اقتصادى ميان آيتالله مصباح و گروهها يا شخصيتهاى ديگر پرداخته شده است. برخى عناوين اين ۱۸ موضوع عبارت اند از: آيت الله مصباح و مسئله آزادى، آيت الله مصباح و درجه بندى شهروندان، آيت الله مصباح و اتهام تئورى پردازى خشونت، آيت الله مصباح و مخالفت با تساهل و تسامح، وضعيت فرهنگى جامعه از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تاكنون، آيت الله مصباح و قرائت هاى مختلف از دين، آيت الله مصباح و مناظره با دكتر سروش، آيت الله مصباح، مردم سالارى و جمهورى اسلامى، داستان كاريكاتور روزنامه آزاد و تحصن حوزه علميه قم، عملكرد فرهنگى دولت خاتمى و مناظره با عطاء الله مهاجرانى، آيت الله مصباح و مخالفت با شعار ايران براى همه ايرانيان و...
فصل ششم به «آيت الله مصباح از نگاه مقام معظم رهبرى» اختصاص يافته است. در فصل هفتم (ضمايم) نيز عناوين آثارى كه تاكنون از وى منتشر شده و نيز فهرستى از مقالاتى كه در فاصله سالهاى ۱۳۷۷ تا پايان ۱۳۸۴ درباره مصباح در مطبوعات چاپ شده، آمده است.
گفتنی است از نویسنده این کتاب کتاب دیگری نیز با نام مصباح دوستان انتشار پیدا کرده است.

مصباح دوستاننام كتاب: مصباح دوستان

خلاصه كتاب: مصباح دوستان ناگفته‌هايي از زندگاني علمي و سياسي آيت الله مصباح يزدي را در هشت فصل به خواننده عرضه مي‌كند. برخي از مطالب اين كتاب عبارتند از: « دكتر شريعتي از نگاه آيت الله مصباح، پاسخ به اتهامات مطرح شده درباره‌ي سوابق مبارزاتي آيت الله مصباح، فعاليت‌هاي پس از انقلاب، ارتباط آيت الله مصباح با شهيد بهشتي، بررسي تهاجم مطبوعات زنجيره‌اي عليه ايشان، مناظره آيت الله مصباح با دكتر سروش و مهاجراني، آيت الله مصباح از نگاه امام خميني و مقام معظم رهبري، گزارش سفر آيت الله مصباح به آمريكاي جنوبي، معرفي بيش از 80 اثر از آثار آيت الله مصباح، جستاري در ديدگاه سياسي استاد و...»

شناسنامه:

نام كتاب: مصباح دوستان

نويسنده: رضا صنعتي

ظرح جلد: مرتضي شمس‌علي‌پور

ناشر: هماي غدير - قم

تهيه كننده: دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر

چاپخانه: الهادي - قم

چاپ اول: پاييز 1383          

چاپ دوم: زمستان 1383

چاپ سوم: زمستان ۱۳۸۵ 

مجموع تيراژ: ۷۵00 جلد       

تعداد صفحات: 480 صفحه 

قطع: وزيري

قيمت: ۲۷۰۰ تومان                     

توجه: علي‌رغم تقاضاي مكرر براي تجديد چاپ كتاب اما با توجه به تلاشی که برای تکمیل كتاب و رفع نواقص آن صورت گرفت از انتشار مجدد آن خودداری شد لکن با توجه به اتمام بازنویسی آن، اين كتاب به زودی با نام گفتمان مصباح عرضه خواهد شد.

امام خمینی(رض)

این کتاب رو تقدیم می کنم به همه دوستداران حضرت امام (رض)که از سایت تبیان برداشتم.

امام خمينى قدس سره و مفهوم وحدت

امام خمینی(رض)

این کتاب ها رو تقدیم می کنم به همه دوستداران حضرت امام (رض)که از سایت تبیان برداشتم.

امام خمينى قدس سره و مفهوم وحدت

 

معرفی کتاب

معرفی کتاب از "کویر تا دریا"

 خبرگزاري فارس: كتاب «از كوير تا دريا؛ دست‌نوشته‌هاي شهيد عليرضا ايراندوست» به كوشش علي لقمان‌پور و مريم اسماعيلي توسط نشر شاهد منتشر شد. به گزارش خبرگزاري فارس، اين كتاب از دو فصل تشكيل شده است: ماجراي مسلمان شدن فردي ماركسيست توسط شهيد عليرضا ايراندوست و به شهادت رسيدن وي

 

 

  کتاب "مسلمان شدن" منتشر مي شود

 کتاب "مسلمان شدن: اسلام آوردن زنان غربي" ( فرهنگ، ذهن و جامعه) نوشته آنا منسون مک گينتي مهر ماه امسال از سوي انتشارات پالگريو مک ميلاد در 240 صفحه منتشر مي شود. به نقل از منابع اينترنتي، در حالي که اسلام از موضوعات مورد توجه غرب معاصر است،

 

 

  چگونگی نفوذ و گسترش اسلام در چین

 پرسش اساسي اين پژوهش آن است که آيين اسلام چه موقع و چگونه وارد چين شد و عوامل گسترش آن در سرزمين چين چه بوده است ؟ پيدا کردن زمان درست اين رويداد مشکل تر است و در تعيين تاريخ دقيق ورود اسلام به کشور چين ميان مورخان اختلاف عقيده وجود دارد. و نظرات مختلفي ارائه شده است .

 

 

  کتاب «اسلام در بریتانیا»

 کتاب "اسلام در بریتانیا" تألیف دکتر محمدصادق کرباسی از سوی انتشارات بیت العلم نابهین بیروت در 80 صفحه منتشر شد. به گزارش سرویس خبر کتابنامه به نقل از میدل ایست آنلاین، دکتر محمدصادق کرباسی نویسنده عراقی ساکن لبنان در این کتاب به روابط تاریخی بریتانیا و جهان اسلام اشاره می کند.

 

 

  کتاب "خورشید از غرب طلوع می کند"

 هنگامي كه خورشيد از مغرب طلوع كند خبري هولناك است چرا كه نشانه روز قيامت است اما وقتي خورشيد اسلام از غرب طلوع مي كند خبري بسيار مسرت بخش است . چرا كه روشنايي و دلگرمي براي همه به ارمغان مي آورد . اين كتاب نه تنها سر گذشت نو مسلمانان است بلكه داراي اطلاعات مفيدي نيزدر مورد دين اسلام مي باشد .

 

 

  مبارزه برای تسلیم

 در حال حاضر، اسلام سریع‌ترین اعتقاد در حال گسترش در آمریکا محسوب می‌شود به طوری که هر روز در نقاط مختلف این کشور، فردی غریبه بدون اطلاع از اطرافیان مخالف این دین شهادتین می‌گوید و بر یگانگی خداوند زمین و آسمان و رسالت آخرین پیامبرش گواهی داده

 

 

  مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا

 اسلامیک بوک: دپارتمان آمار و سرشماری آمریکا در آخرین گزارش خود جمعیت مسلمانان این کشور را 6 میلیون نفر اعلام کرده است. در این گزارش آمده مسلمانان تنها اقلیت کشور هستند که با سرعت در حال گسترش هستند. در همین گزارش از مشکلات عدیده ای صحبت شده که این قشر از جامعه آمریکا بعد از حوادث یازدهم سپتامبر با آن روبرو بوده اند.

 

 

  انتشار کتاب «هدیه مسیح» درباره شهید ادواردو آنیلی

 گزارش آینده روشن، به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «هدیه مسیح» را در مورد شهید مهدی (ادواردو) آنیلی چاپ کرد. به گزارش سایت مرکز اسناد، این كتاب دفتر دیگری است از مجموعه "دانستنی های انقلاب برای جوانان" كه توسط آقای مصطفی غفاری ساروی

 

 

  اولين مجله معرفي دين اسلام در برزيل منتشر شد

 اولين مجله معرفي دين اسلام جهت نماياندن چهره حقيقي دين اسلام به مردم برزيل، در اين کشور منتشر شد. به گزارش IINA، اين مجله با هدف معرفي اصول و احكام اسلام و آشنايي مردم با مباني و اهداف عالي دين اسلام چاپ شده است.

 

  کتاب "تازه مسلمانان بریتانیا" منتشر می شود.

 کتاب "تازه مسلمانان بریتانیا: انتخاب شیوه های مختلف زندگی" نوشته کیت زبری آذر ماه امسال از سوی انتشارات وان ورلد مستقر در بریتانیا در 304 صفحه به زبان انگلیسی منتشر می شود.

منبع : سایت رهیافتگان 

معرفی سایت

با عرض پوزش که وبلاگ کمی دیر به روز شد.این بار میخوام که وبلاگو با معرفی یک سایت پربار که مقالات و مطالب بسیار مفیدی در مورد نقد وهابیت دارد به روز کنم.

وهابیت و اسلام

این سایت از بخش های زیر تشکیل شده است:

تاریخچه پیدایش وهابیت

بنیانگذاران وهابیت

وهابیت از منظر عقل و شرع

وهابیت و فتاوای شنیعه

وهابیت و تکفیر مسلمانان

وهابیت و جاهلیت

وهابیت و خوارج

جنایات وهابیت و ...

مقالاتی در باره حضرت امام خمینی(رض):

مهاجرت امام خميني (رخ) از عراق به پاريس

گذري بر انديشه هاي امام خميني

گزارش ديدار علي اميني ( نخست وزير رژيم پهلوي ) با امام

چالش با بنيانگذار

بازتاب و نتايج مهاجرت امام خميني به فرانسه

آوارگي پهلوي دوم به روايت فرح ديبا

امام در متن جامعه زندگي مي كرد

امام خميني (ره) و سياست خارجي

امام در متن جامعه زندگي مي كرد

امام و نوآورى‏هاى فقهى و اصولى

رويكرد ديني و مذهبي دانشمندان در عصر امام خميني

امام خميني (ره) و معجزة انقلاب اسلامي

عصر امام خميني 

امام, حوزه و نيازهاى نظام

ابعاد شخصيت‏حضرت امام خمينى (قدس سره)

ابعاد عملى و جامعه‏ساز در عرفان امام

احياء انديشه اعتقاد به حكومت اسلامى و رهبرى دينى

اختلاف و برادرى در انديشه سياسى امام خمينى

استراتژى امام ، لبخند به مردم

اسلام، قرائت‏ها و امام خمينى

امام  خميني و روشنفكران

امام خمينىو الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

امام خمينى (ره) فيلسوف بزرگ تربيتى

امام خمينى (ره) و غرب 

امام خميني (ره) يك حقيقت هميشه زنده

امام خمينى (س) در تاريخ

امام خمينى آيه جمال و جلال

امام خمينى احياگر انديشه حكومت اسلامى

امام خميني اهل ظاهرسازي نبود

امام خمينى در پنج‏حوزه معرفت‏سياسى

امام خمينى سياستمدارى بزرگ و بزرگ سياستمدار

امام خمينى و انديشمندان جهان اسلام

امام خمينى و انقلاب اسلامى در ذهن و زبان جهان معاصر

امام خميني و خيزش جهاني اسلام

امام خمينى و مبانى فكرى حكومت اسلامى

امام خمينى و نظم عادلانه جهانى

امام خميني و نهضت احيا ديني

امام خمينى(ره) و جنبشهاى اسلامى معاصر

امام خمينى(ره) گفتمان تجدد اسلامى

امام خمينى احياگر گذار معنوى

امام خمينى ولايت فقيهان و مشاركت مردم

امام خمينى نه مثل ديگران

امام در تحدي با تمدن غرب

امام مصداق انسان كامل

امام خميني و ابداع در فقه و استنباط

امام و پيام رسانان دين , رسالت ها و ويژگىها 

امام و روشنفكران

امام و وحدت امت

امام، حوزه و سياست

انديشه سياسي امام خميني ابعاد وزوايا

انديشه هاي امام خميني, هدف تير مشترك دشمنان خارجي و عناصر مشكوك داخلي

اوج جنبشهاي اسلامي در نهضت امام خميني

بررسى مضامين مشترك عرفانى اشعار امام خمينى و حافظ

پيش درآمدى بر تبعيد آفتاب

تاريخ صدر اسلام در پيشديد امام خميني

تحريف چهره اسلام و انقلاب

تحليلى تطبيقى از قيام امام حسين (ع) و قيام امام خمينى

تطور انديشه سياسى امام خمينى

تطورات فقهى ولايت فقيه

توجه به خدا، حاكميت ارزشها و بسط معنويت هدف نهايى نهضت امام خمينى

جنبه‏هاى مذهبى و روحانى آثار امام خمينى

جهاني شدن ,عوامل وپيامدها بارويكردي به انديشه امام خميني 1

جهاني شدن ,عوامل وپيامدها بارويكردي به انديشه امام خميني 2

چهار انفجار در بستر تاريخ

چهره زن در شعر انقلاب

حقوق زنان نگاهى دوباره 

حكم امام و بن‏بست فرهنگى غرب

حكومت دينى و مصلحت‏انديشى در نظام امامت و خلافت

خاطرات ما از امام

خداوند از همه چيز بالاتر است

در بيان و بنان امام خمينى

دستاوردهاى انقلاب اسلامى در جهان امروز

رسالت سياسى حوزه ها در انديشه امام خمينى

روح الله، روح خدا

رهيافت تصميم‏گيرى در منظر امام خمينى با تاكيد بر نظام بين المللى

سه اصل بنيادين انقلاب اسلامى

سيماى امام در ادبيات معاصر

شكل گيرى نهضت امام خمينى (س)

عرفان در دايره فقه و فقه در جريان انقلاب و انقلاب اسلامى در گستره گيتى

عصر اكنون «سرنوشت رمان‏» و سلمان رشدى

عصر امام خمينى، قدس‏سره 1

عصر امام خمينى، قدس سره 2

عصر امام خميني (ره) و رويكرد ديني ومعنوي انسان معاصر

قدمت و ثبات نظريه ولايت مطلقه فقيه درسيره امام (ره)

قـراءت امـام خمينـى, از مفهوم تـوسعه يـافتگـى

ما در مكتب تو درس وفا آموختيم

مراحل شكل گيرى حكومت اسلامى در بيان و بنان امام خمينى(ره)

مرجعيت و رهبرى

مقايسه سبك سياسى امام خمينى و مهاتما گاندى

ناتواني تحليل‌گران از درك انقلاب اسلامي‌و امام(ره)

نگاهى به رمز و راز رهبرى امام

نگاهى به شيوه مبارزاتى امام خمينى

نگراني استكبار از تاثيرات فرهنگي انقلاب اسلامي بر جوامع غربي

نهضت امام خمينى زمينه‏ساز ظهور دولت‏حضرت مهدى (عج)

وضع حوزه‏ها در زمان تبعيد حضرت امام

ويژگي‌‌‌‌‌هاي  عصر امام خميني(ره)

هرمنوتيك در انديشه امام خمينى (س)

تالیفات آیه الله صانعی:

رديف عنوان نويسنده تاريخ نشر PDF
1 كتاب هاي عربي آية الله العظمى صانعى 1386/2/10 ---
2 رساله توضيح المسائل آية الله العظمى صانعى 1385/4/22 ذخيره
3 مناسك حج آية الله العظمى صانعى 1385/9/6 ذخيره
4 احکام بانوان آية الله العظمى صانعى 1381/7/15 ذخيره
5 هفتاد و دو مسئله از مسائل عمره مفرده مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1387/1/18 ذخيره
6 احکام نوجوانان آية الله العظمى صانعى 1383/3/15 ذخيره
7 بررسى فقهى شهادت زن در اسلام فخرالدين صانعى 1385/7/28 ذخيره
8 منتخب ادعيه و اعمال ماه مبارك رمضان گروه استفتائات 1385/7/5 ذخيره
9 منتخب اعمال و مناسك حج موسسه فرهنگي فقه الثقلين 1385/9/6 ذخيره
10 احکام عمره مفرده آية الله العظمي صانعي 1386/2/30 ذخيره
11 چهل مسئله در حج موسسه فقه الثقلين 1386/8/29 ذخيره
12 110 مسئله از مسائل حج موسسه فقه الثقلين 1386/8/29 ذخيره
13 استفتائات قضايي (جلد اول) آية الله العظمى صانعى 1384/1/14 ذخيره
14 استفتاآت قضايى (جلد دوم) آية الله العظمى صانعى 1384/8/6 ذخيره
15 منتخب مناسك آية الله العظمى صانعى 1383/7/8 ذخيره
16 منتخب الاحکام آية الله العظمى صانعى 1384/12/7 ذخيره
17 مجمع المسائل استفتائات (ج 1) آية الله العظمى صانعى 1382/7/15 ذخيره
18 مجمع المسائل استفتائات (ج 2) آية الله العظمى صانعى 1382/3/15 ذخيره
19 مجمع المسائل استفتائات جلد (3) آية الله العظمى صانعى 1386/5/30 ذخيره
20 استفتائات پزشکي آية الله العظمى صانعى 1383/12/9 ذخيره
21 فقه و زندگى (۱) رباى توليدى مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1383/11/16 ذخيره
22 فقه و زندگي (۲) برابري قصاص مؤسسه فرهنگي فقه الثقلين 1384/5/1 ذخيره
23 فقه و زندگى( 3) برابري ديه مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1385/1/20 ذخيره
24 فقه و زندگي (4) قيموميت مادر مؤسسه فرهنگي فقه الثقلين 1384/9/11 ذخيره
25 فقه و زندگى (5) ارث زن از شوهر مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1385/3/20 ذخيره
26 فقه و زندگى (6) قمار، مسابقات و سرگرمى مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1385/2/11 ذخيره
27 فقه و زندگى(7) بلوغ دختران مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1385/5/18 ذخيره
28 فقه و زندگى 8 وجوب طلاق خُلع بر مرد مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1386/2/12 ذخيره
29 فقه و زندگي(9) ارث غير مسلمان از مسلمان مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1386/9/20 ذخيره
30 فقه و زندگي(10) كتابهاى گمراه كننده (كتب ضلال) مؤسسه فرهنگى فقه الثقلين 1386/12/27 ذخيره
31 استفتائات قرآني مؤسسه فرهنگي فقه الثقلين 1384/7/25 ذخيره

کتابخانه سایت بینش نو

نام کتاب : تجسم عمل يا تبدل نيرو به ماده
نويسنده : آيت الله محمدامين رضوي
تاریخ چاپ : دوم 1350
شمارگان : 2000جلد
نام كتاب : تبيين جهان و انسان
نويسنده : مرتضي رضوي
تيراژ : 2000 نسخه
انتشارات : مهر قم
تاريخ چاپ : پاييز 1372
نام کتاب: گذري بر جامعه شناسي شناخت
نویسنده: مرتضي رضوي
انتشارات: کيهان
تاريخ چاپ: بهار1371
شمارگان: 5000 نسخه
نام كتاب : نقد مباني حكمت متعاليه
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : عصر ظهور
تاريخ چاپ : پاييز 1380
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : پايان تاريخ (سقوط غرب و آغاز عصر سوم)
نويسنده : مسعود رضوي
انتشارات : شفيعي
تاریخ چاپ : خرداد 1381
شمارگان: 1500 نسخه
نام كتاب : انسان و چيستي زيبايي
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : مولف
تاريخ چاپ : تابستان 1384
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : محي الدين در آئينه فصوص. جلد اول
نويسنده : مرتضى رضوى
انتشارات : فخر دین
نوبت چاپ : اول، بهار 1383
شمارگان : 3000 نسخه
نام كتاب : محي الدين در آئينه فصوص. جلد دوم
نويسنده : مرتضى رضوى
انتشارات : مولف
نوبت چاپ : اول، خرداد 1384
شمارگان : 3000 نسخه
نام کتاب : طلوع ابرانسان
نویسنده : مسعود رضوی
انتشارات : نقش جهان
تاریخ چاپ : اردیبهشت 1381
شمارگان : 2200 نسخه
نام كتاب: بابک و نقد تاريخ نگاري
نويسنده : رسول رضوي
انتشارات: نشر امين آذربايجان
تاریخ چاپ : چاپ اول، 1380
شمارگان: 3000 نسخه
نام کتاب : چنین گفت نیچه
نویسنده : استاد ت . و
تهيه و تنظيم: مسعود رضوى
انتشارات : مولف
تاریخ چاپ : 1375
شمارگان : 2000 نسخه
نام کتاب : امام مهدی ( عج )
نویسنده : رسول رضوی
انتشارات : مرکز مدیریت حوزه علمیه قم
تاریخ چاپ : 1384
شمارگان : 1000 نسخه
نام کتاب : دانش ایمنی در اسلام
نویسنده : مرتضی رضوی
انتشارات : مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار
تاریخ چاپ : پاییز 1379
شمارگان : 2000 نسخه
نام کتاب : تاریخ ایل قاراپاپاق
به کوشش : مسعود رضوی
انتشارات : اهل بیت (ع)
تاریخ چاپ : 1370
شمارگان : 3000 نسخه
نام كتاب : حلقات (1) در احكام ماءالبئر و دفاع از فتواي متقدّمين
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : مولف
تاريخ چاپ : 1385
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : حلقات (2) ويژگي‌هاي «كتاب الخمس» در فقه
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : مولف
تاريخ چاپ : 1385
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : حلقات (3) جامعه شناسي متعه
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : مولف
تاريخ چاپ : 1386
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : حلقات (4) سير تحول وضو در ميان امت
نويسنده : مرتضي رضوي
انتشارات : مولف
تاريخ چاپ : 1386
شمارگان : 2000 نسخه
نام كتاب : جامع الشتات جلد اول
نويسنده : ميرزا ابو القاسم قمی
تصحيح : مرتضي رضوي
انتشارات : كيهان
تاريخ چاپ : 1371
شمارگان : 5000 نسخه
نام كتاب : جامع الشتات جلد دوم
نويسنده : ميرزا ابو القاسم قمی
تصحيح : مرتضي رضوي
انتشارات : كيهان
تاريخ چاپ : 1371
شمارگان : 5000 نسخه
نام كتاب : جامع الشتات جلد سوم
نويسنده : ميرزا ابو القاسم قمی
تصحيح : مرتضي رضوي
انتشارات : كيهان
تاريخ چاپ : 1371
شمارگان : 5000 نسخه
نام كتاب : جامع الشتات جلد چهارم
نويسنده : ميرزا ابو القاسم قمی
تصحيح : مرتضي رضوي
انتشارات : كيهان
تاريخ چاپ : 1371
شمارگان : 5000 نسخه
نام كتاب : مکتب در فرایند تهاجمات تاریخی
نويسنده : مرتضى رضوى
انتشارات : مولف
تاریخ چاپ : بهار 1387
شمارگان : 3000 نسخه

بنده این کتاب ها رو از سایت بینش نو دریافت کردم.عزیزان برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس این سایت مراجعه فرمایند.

کتاب تشیع مقاومت و انقلاب(قسمت اول)

 

                                                    بسم الله الرحمن الرحيم


                                                              تشيع
                    
                                          مقاومت و انقلاب


                             مجموعه مقالات كنفرانس بين المللي
            

                                            دانشگاه تل آويو

                                                 (1984)


                                                   تشيع مقاومت وانقلاب 
                                                   تاريخ انتشار؛ زمستان 1368
                                                   تيراژ؛ 1000  نسخه
                                                   حروفچيني ؛ موسسه پيشگام
                                                   چاپ و صحافي ؛ فاروس ايران
 

دوستان عزیز می توانند مطالب مربوط به این کتاب رو از وبلاگ شالوم دریافت کنند.

امام سجاد (ع):

سخنى پيرامون امام سجاد ع اثر استاد شهيد مرتضى مطهرى
زندگانى امام زين العابدين (ع)
سيرى در رساله حقوق امام سجاد عليه السلام (( سلسله گفتارهاي حضرت آيت الله يثربي ))(جلد اول)
سيرى در رساله حقوق امام سجاد عليه السلام (( سلسله گفتارهاي حضرت آيت الله يثربي ))(جلد دوم)
سيرى در رساله حقوق امام سجاد عليه السلام (( سلسله گفتارهاي حضرت آيت الله يثربي ))(جلد سوم)
معرفى صحيفه سجاديه
بهترين زندگى در پرتو سخنان امام سجاد (ع)
صحيفه سجاديه
امام سجاد جمال نيايشگران (( نگارش : احمد ترابى ))
شرحى بر دعاهاى صحيفه سجاديه ، شهود و شناخت(( نام مؤ لف : آية الله حاج شيخ حسن ممدوحى ))
سجاده عشق (داستانهاى برگزيده از صحيفه سجاديه)(( مؤ لف : يحيى نورى ))

علامه عسگری:

  • علامه سيد مرتضي عسكري
  • 1 - دو مكتب در اسلام جلد 2 دين
    2 - دو مكتب در اسلام جلد 3

    3 - نقش ائمه در احياء دين - جلد هشتم ، نهم ، دهم و يازدهم دين

    4 - گريه بر ميت از سنت هاى رسول خداست دين

    5 - بزرگداشت ياد انبياء و بندگان صالح خدا دين

    6 - عدالت صحابه دين

    7 - آيت تطهير در كتب دو مكتب دين

    8 - امامان اين امت دوازده نفرند دين

    9 - مصحف در روايات و اخبار دين

    10 - بداء يا محور و اثبات الهى دين

    11 - ازدواج موقت در اسلام دين

    12 - جبر و تفويض و اختيار دين

    13 - عصمت انبيا و رسولان عليهم السلام دين

    14 - حكم بازسازى قبور انبياء و اوليا عليهم السلام و عبادت در آنها دين

    15 - توسل به پيامبر خدا و تبرك به آثار ايشان دين

    16 - صفات خداوند جليل در دو مكتب دين

    امام خمینی (رض)

  • آثار امام خميني (ره)
  • 1 - تفسير سوره مباركه حمد قرآن

    2 - وصيت نامه سياسي - الهي امام خميني (ره) امام و رهبري

    3 - ترجمه تحريرالوسيله جلد 1 احكام
    4 - ترجمه تحريرالوسيله جلد 2
    5 - ترجمه تحريرالوسيله جلد 3
    6 - ترجمه تحريرالوسيله جلد 4

    4 - صحيفه نور از جلد 1 تا 22 امام و رهبري

    5 - شرح حديث جنود عقل و جهل حديث | اجتماعي | اخلاق

    6 - شرح چهل حديث حديث

    * - معرفي ديگر آثار امام خميني(ره)

    آیه الله جوادی آملی:

  • آثار آيه الله عبدالله جوادي آملي
  • 1 - تفسير تسنيم جلد 1 قرآن
    2 - تفسير تسنيم جلد 2  
    3 - تفسير تسنيم جلد 3  
    4 - تفسير تسنيم جلد 4  
    5 - تفسير تسنيم جلد 5  

    6 - قرآن كريم از منظر امام رضا (ع)   قرآن

    7 - ولايت فقيه (ولايت فقاهت و عدالت ) سياسي

    8 - اسرار عبادات پيام پيامبران

    9 - زن در آينه جلال و جمال   اجتماعي

    10 - رازهاى نماز   اخلاق

    استاد جلال الدین فارسی:

  • آثار جلال الدين فارسي
  • 1 - زندگي شناسي جلد 1 دين
    2 - زندگي شناسي جلد 2  
    3 - زندگي شناسي جلد 3  
    4 - زندگي شناسي جلد 4  
    5 - زندگي شناسي جلد 5  
    6 - زندگي شناسي جلد 6  
    7 - زندگي شناسي جلد 7  

    8 - پيامبرى و جهاد    دين

    9 - پاى درس پروردگار جلد 10    دين
    10 - پاى درس پروردگار جلد 11   
    11 - پاى درس پروردگار جلد 12   
    12 - پاى درس پروردگار جلد 13   
    13 - پاى درس پروردگار جلد 14   
    14 - پاى درس پروردگار جلد 15